Alla inlägg den 12 april 2018

Av Bokfrun - 12 april 2018 21:03

Jag lyssnade på den här boken på storytel. Kort bok och bra uppläsare.
Det här är faktiskt en bok som jag även vill läsa på riktigt. Jag tyckte att den var väldigt bra och intressant och tycker att det är synd om jag missat något när jag lyssnat på den.
Det är ett land som skiljer sig dramatiskt från vårat land.
I det här landet får du inte lyssna på vilken musik som helst eller titta på vilket tv program som helst. Då kan du bli straffad. Du får under inga som helst omständigheter låta dig påverkas av andra länder.
Som barn får Hyeonseo se ett par makabra saker som inget barn eller någon överhuvudtaget ska behöva se.
Det är ett strikt och hårt land. Väldigt intressant att läsa om.


Cdons beskrivning:
Hyeonseo Lee växte upp under Nordkoreas brutala kommunistregim. Efter 1990-talets hungersnöd i landet började hon tvivla på propagandan och insåg att hon blivit hjärntvättad i hela sitt liv. När hon var sjutton år beslutade hon sig för att fly till Kina.

Lee kunde inte återvända hem eftersom hon och hennes familj riskerade fångenskap, tortyr och offentlig avrättning. Hon lärde sig snabbt kinesiska och anpassade sig för att överleva.

Tolv år senare återvände Lee till den nordkoreanska gränsen för att göra ett vågat försök att smuggla ut sin mor och bror ur landet och till Sydkorea en svår, dyr och mycket farlig resa.

Den internationella bästsäljaren Flickan med sju namn har givits ut i 20 länder och ger en unik inblick i en av världens mest hänsynslösa diktaturer.

"En ovanlig inblick i det hemlighetsfulla landet"

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards