Alla inlägg den 30 januari 2018

Av Bokfrun - 30 januari 2018 17:43


Idag lyssnade jag klart på Martina Haags bok; Livet går så fort. Och så långsamt.

Man kan inte göra annat än att fnittra med i boken, och igenkänningsfaktorn är hög.
Tänk hur man var när man var ungdom. Tycker att Martina har fångat upp ungdomsåren jätte bra.
Bara det här med att hur kallt det än var ute på vintern så var jackan alltid uppknäppt. En mamma som var granne till min familj kom alltid ut och talade om för mig att jag skulle stänga jackan haha. Men ikke, jackan förblev öppen.
Å en kompis till mig gick alltid utan jacka till skolan sommar som vinter. Brrr, jag fryser bara jag tänker på det.

Jag tyckte boken var rolig och bra. Och jag gillade att det var Martina själv som läste in den. Det är alltid bättre när författarna själva läser sina böcker. De vet ju verkligen själv vad det är det vill förmedla och vad de menar, så det är lättare att ta in och verkligen förstå.


Kopierat från cdon:
Mer än trettio år har gått, men jag kan än idag ta ett klassfoto från högstadiet och på mindre än en minut gradera alla klasskompisarna, i coolhetsordning. Hur enkelt som helst lista varenda jävels exakta plats i hierarkin. Det gällde att försvara sin position, att hela tiden sträva uppåt, men om man gjorde fel sak, eller hade på sig fel kläder eller pratade med fel person kunde man plötsligt bara falla hjälplöst i rangordning och hamna bland de pinsamma eller mobbade eller bara bli en sån där som ingen pratade med.

Den där tiden. Den där skolgården. Som var hela ens universum. Med alldeles egna regler och lagar. Ett helt kungarike, utan några vuxna överhuvudtaget.

Livet går så fort. Och så långsamt. är en roman om hur man formas som person, om de där händelserna i livet som är avgörande för vem man sedan blir.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards