Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Bokfrun - 18 maj 2014 12:07

Detta var en mycket bra bok. Den var rolig på de rätta ställena och samtidigt väldigt sorglig här och där. Det är en knasig familj det handlar om :-)
Det jag gärna hade skippat hade varit allt knulla snack och sånt onödigt trams. Jag gillar inte sånt språk överhuvudtaget. Men utöver det så var det en bra och fin bok.

Handling: Doug har träffat sitt livs kärlek, och förlorat henne. Knappt trettio år gammal är han en deprimerad, alkoholiserad änkling. Han vill helst vara ifred men motarbetas av sin tvillingsyster, sin tonåriga styvson och stans alla singelkvinnor. En varm, humoristisk roman om sorg och kärlek. Om att släppa och gå vidare, och lita på dem man älskar.
Jonathan Tropper, ofta omnämnd som en amerikansk Nick Hornby, har även skrivit manuset till den planerade filmen. "som en bra amerikans komedi, där man skrattar och gråter omvartannat" Lotta Olsson, Dagens Nyheter
"Fick en jävligt bra bok igår ska jag säga er, jävligt bra (...) Sen läste jag resten och bölade." Pelle Tamleth, Nöjesguiden
"Humorn och den där äktheten som gör att tårarna väller upp i ögonen under läsning får mig att fortsätta läsa. Och läsa. Och läsa ut dryga 300 sidor på en förmiddag." Eva Emmelin, Skånskan
"Bara att gratulera om du har den här boken oläst!!" Bloggen Doras bokprat
Det här ÄR min nya favorit. Jag blir så nöjd varenda gång jag läser en bok av Jonathan Tropper. De är alltid preciiiis som jag vill att de ska vara. Åh, upptäck! Bästa blandningen av relationer, lite sorg, lite sentimentalitet, toppat med 30+kriser, allt i smart förpackning. Helt perfekt underhållning med hjärna. Johanna Lindbäck, bokbloggen Bokhora En oupphörligt underhållande bli-glad bok om sorg. Jon Jefferson Klingberg, författare

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards